Home » Huidaandoeningen

Huidaandoeningen

De huid is het grootste orgaan van je lichaam. Elke huid is uniek en huidaandoeningen komen helaas vaak voor bij mensen. Het kan zijn dat je een allergische reactie hebt of iets chronisch. Sommige chronische huidaandoeningen kunnen goed behandeld worden bij Skin kliniek!

Door goed voor je huid te zorgen kan je huid je beter beschermen tegen invloeden van buitenaf. Mocht je na het lezen van de beschrijvingen twijfelen of je een bepaalde huidaandoening hebt. Maak dan een afspraak met een van onze huidtherapeuten om je huid te beoordelen en correct advies te krijgen!

Acne en littekens

Acne is een van de meest voorkomende huidproblemen en komt in verschillende mate voor van mild tot ernstig. Veel mensen krijgen er in de loop van het leven mee te maken. Acne komt het meest voor bij tieners en jong volwassenen, maar kan ook op latere leeftijd voorkomen.

Lees verder over acne en littekens

Pigmentvlekken

Er zijn verschillende soorten pigment en er kunnen verschillende redenen zijn waardoor pigmentatie in de huid ontstaat. Onder invloed van UV straling (zon of zonnebank) neemt het aantal werkzame pigmentcellen en daarmee ook de aanmaak van pigment toe.

Lees verder over pigmentvlekken

(Over)beharing

Haargroei is erfelijk bepaald, is vaak huidtype gebonden en het wordt beïnvloed door hormonen. Er zijn twee vormen van overbeharing te onderscheiden: hirsutisme en hypertrichose.

Lees verder over (over)beharing

Rosacea

Als u last heeft van algemene roodheid in het gezicht en oppervlakkige vaatjes (couperose) op wangen, neus en/of kin; dan kunt u best wel eens last hebben van Rosacea.

Lees verder over rosacea

Keratosis pilaris

Heb je last van kleine droge bultjes in je gezicht? Dan heb je mogelijk keratosis pilaris. Keratosis pilaris is een huidaandoening die veel voorkomt op de bovenarmen maar kan zich ook zeker in het gezicht uitten.

Lees verder over Keratosis pilaris